مریم امیرجلالی درباره کمکار بودن و طنزی که در تلویزیون کمرنگتر شده است، گفت: چند سالی است که کار نکردهام؛ کارهایی پیشنهاد میشود اما نقشها زیاد خوب نیستند و ترجیح میدهم کار نکنم. فیلمنامههایی پیشنهاد میشود که اصلاً کیفیت خوبی ندارند.
امیرجلالی درباره اینکه چرا طنازان کاربلد و طنزهای خوب به تلویزیون برنمیگردند، افزود: طنزنویسان کاربلد در تلویزیون نیستند که فیلمنامههای طنز خوب که از جنس سادگی و حقیقتگرایی باشد، نوشته نمیشود. تجملات و زرق و برق جایش در مدیوم تلویزیون نیست. اینجا باید حرفهای ساده و تأثیرگذار زد؛ مردم میخواهند هم فرهنگ بیاموزند و هم دلشان خوب باشد. آن روزگار فیلمنامههای خوب طنز نوشته میشد و طنزهای خوبی داشتیم.
او درباره کمکار بودن و طنزی که در تلویزیون کمرنگتر شده است گفت: چند سالی است که کار نکردهام؛ کارهایی پیشنهاد میشود اما نقشها زیاد خوب نیستند و ترجیح میدهم کار نکنم. فیلمنامههایی پیشنهاد میشود که اصلاً کیفیت خوبی ندارند. مردم این روزها از من میپرسند چرا طنز ساخته نمیشود و شما چرا دوباره آن آثار موفق “ترش و شیرین”، “متهم گریخت” یا “خانه به دوش” را تکرار نمیکنید؛ واقعاً نمیدانم چه جوابی به آنها بدهم.
وی افزود: خوشبختانه آنقدر بازیگر جدید آمده است که کار به قدیمیها داده نمیشود. من دغدغه خودم را ندارم؛ درباره کسانی صحبت میکنم که عمری تلاش کردند و کاربلدند اما الان کنج خانه نشستهاند، نه حال اینها را کسی میپرسد و نه کسی به اینها کار میدهد.
وی در خصوص نقشهایی که دوست دارد به او پیشنهاد شود، توضیح داد: الان دیگر نقشی پیشنهاد نمیشود. من مصاحبهای از آقای علی صادقی خواندم که گفته بود «در اوج شهرت کنار رفتم، چون نقش درست و حسابی پیشنهاد نمیشود.» واقعاً درست میگوید، نقشها خوب نیست و بهتر است که کار نکنی.