سیاستفرهنگ و هنر

حکم دادگاه بدوی شروین حاجی‌پور لغو شد

مرکز رسانه قوه قضائیه: دادگاه تجدید نظر قرار تعلیق نیمی از مجازات حبس اشد حاجی‌پور را نیز صادر کرده است

آرنانیوز:: قوه قضائیه در واکنش به گزارش یک در خصوص حکم شروین حاجی‌پور در قالب یک جوابیه فرآیند رسیدگی به پرونده خواننده ترانه معروف «برای» را تشریح کرده است.
در توضیح قوه قضاییه آمده است: عباس عبدی در اعتماد یادداشتی با عنوان «بازتاب‌های منفی برخی احکام در جامعه» که در روز ۱۴ مرداد به عنوان تیتر یک این رسانه منتشر شده است، به نکاتی اشاره نموده که نیازمند توضیح و تبیین هستند.

ضمن تشکر از این روزنامه و نویسنده که به موضوعات و مسائل حقوقی و قضایی توجه دارند و استقبال از این رویکرد، تاکید می‌شود یکی از ارکان تاثیرگذار در فصل الخطاب تلقی شدن احکام قضایی که اتفاقا مورد دغدغه نویسنده محترم یادداشت نیز بوده است، رسانه‌ها و نحوه اطلاع‌رسانی آن‌ها از احکام و پرونده‌ها است و بر همین اساس انتظار می‌رود اطلاعات دقیقی به مخاطبان ارایه گردد.

به گزارش سرویس سیاست آرنا، مرکز رسانه قوه قضائیه درخصوص حکم شروین حاجی پور، در جوابیه به انتقاد از حکم این هنرمند جوان در رسانه ها و روزنامه ها نوشته است: شعبه ۴۲ دادگاه تجدید نظر استان مازندران پس از اعتراض آقای شروین حاجی‌پور نسبت به رای دادگاه بدوی، این اعتراض را مورد بررسی قرار داده و مستند به بند الف ماده ۴۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ و به دلیل اینکه مجازات‌های تکمیلی اشاره شده در رای دادگاه بدوی را متناسب با حال متهم و جامعه تشخیص نداده، آن‌ها را لغو نموده و همچنین قرار تعلیق نیمی از مجازات حبس اشد آقای حاجی پور را نیز صادر کرده است.
براساس اعلام قوه قضائیه اینکه گفته شود «قوه قضائیه با تعیین شعب خاص در دادگاه‌های تجدید نظر و دیوان عالی کشور برای رسیدگی به اعتراضات و اعاده دادرسی‌های آرای دادگاه‌های انقلاب، عملاً امکان بررسی مجددِ واقعی این پرونده‌ها را منتفی کرده.» به هیچ‌وجه مقرون به صحت نیست و دلایل نقض زیادی دارد.
ضمن آنکه بایستی تاکید نمود در این پرونده همچنان راهکارهای قانونی جهت درخواست اعاده دادرسی، پیش روی آقای حاجی‌پور و وکلای او قرار دارد.
چندی پیش شروین حاجی‌پور در ویدیو اینستاگرمی اش گفت در رای دادگاه تجدیدنظر، حکم زندان او به خاطر ساخت آهنگ «برای» تایید شده ولی ممنوع‌الخروجی او برداشته شده؛ با این وجود حاضر نیست ایران را ترک کند.
براساس ویدئو منتشر شده توسط خود شروین حاجی پور، او باید چندروز دیگر خودش را به زندان معرفی کند. حکم زندان شروین حاجی‌پور ۳ سال و ۸ ماه حبس بخاطر تولید قطعه برای بود.
او در این ویدئو گفته: من به صورت مسالمت‌آمیز اعتراض کردم و در شعر خودم مردم را تحریک به خشونت نکردم. همچنین او تاکید کرد من عاشق ایرانم و علاقه‌ای به ترک کشور ندارم.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا